Alla inlägg under augusti 2014

Av Sanna - 31 augusti 2014 21:41

Hej!

I morgon börjar en ny vecka. Även en ny måndag börjar i morgon. Nämligen september. Tänkt, det är inte långt kvar tills vintern. Vad tiden går fort!

Men i alla fall så ska jag inte göra något jättesärkilt denna veckan. Det är första veckan då allvaret börjar i skolan. Mer läxor och sådant väntas denna vecka.
Till helgen händer inte heller något speciellt. Jag ska spela match på söndag i Ulricehamn tror jag att det var;)

Men min vecka ser i alla fall ut såhär:
Måndag- skola, fotbollsträning
Tisdag- skola, franska läxa
Onsdag- skola, engelska läxa, musik läxa
Torsdag- skola, fotbollsträning, franska läxa, bild läxa
Fredag- skola, hockeyträning, engelska läxa
Lördag- ingen aning
Söndag- match

Hur ser eran vecka ut? Kommentera!

Nu ska jag ta och börja gå och lägga mig.
Ha det så bra!
Puss o kram

Av Sanna - 29 augusti 2014 21:00

Hej!

I dag, imorgon och på söndag är det kramdagar. Det betyder att man få ge varandra lite extra kramar och kärlek.
Så sätt igång och kramas;)

Puss o en stor kram till er alla!

Av Sanna - 29 augusti 2014 13:49

hej på alla underbara människor där ute!

Just nu är jag väldigt nöjd, glad och extremt trött. Liten rolig kombination;)
Jag har precis kommit hem, hem till mitt ljuva hem!;)

De flesta av er vet det inte, för jag har inte skrivit det här på bloggen, men jag o min klass har varit och hajkat, torsdag till fredag. Det var en riktig spännande upplevelse. Vi har ju fått nya klasskompisar så hela hajken gick ut på att lära känna varandra typ. O det har jag gjort också vilket känns riktigt bra. Något som inte var så bra var det här med sömnen. Tror jag somnade vid 03.30 eller något sådant. Och sen vaknade jag typ massor av gånger under natten, o det var sjukt kallt. Vi sov ju i tält;) Det var i alla fall supermysigt.

Men nu är jag hemma igen då. Trött, svettig, utmattad och nöjd.
Nu ska jag ta o byta kläder o kasta mig framför datorn och ladda upp med paradise hotel avsnitt;)

Ha det så bra!
Puss o kram

Av Sanna - 25 augusti 2014 16:53

hej!

I dag var det en lång dag i skolan. 15.30, kanske inte är så jättelång, men är bland våra längsta dagar;)
Men den gick ganska fort ändå, o nu är jag hemma igen, oskadd;) haha

Om en timma ska jag i väg och träna. Är lite småförkyld så får se hur det går.

Men annars har dagen varit bra;)
Hur har ni haft det?
Kommentera!
Puss o kram

Av Sanna - 22 augusti 2014 23:57

Hej på er!


Jag vet att det har varit världens sämta uppdatering(igen) och att det har inte funkat så bra pålänge med dagliga inlägg. Men nu ska jag verkligen försöka bättra mig, och om det nu skulle vara så att det inte funkar, ja då får det vara så och då får detta vara en blogg jag updaterar när jag hinner och orkar. Hoppas det är okej för er också.

Men tänkte bara nämna en grej till innan vi hittar till det rätta samtalsämnet, och den grejen är att jag har verkligen inga ideer. Jag vet inte vad jag ska blogga om och det är ocksåen förklaring till varför det inte uppdateras med inlägg.  Jag vet helt enkelt inte vad inläggen ska handla om. Så ni får jättegärna komentera.


Men nu till samtalsämnet för det här inlägget.

Det finns ju de personer med många vänner, de personer som har en eller två bästa vänner och så finns det ju tyvärr de personer sominte har några vänner alls. Men alla dessa personer blir tvungna att hitta nya vänner någon gång i livet. Man kanske har kvar sina gamla vänner också, men man hitar även nya personer som man kanske gillar och blir kompis med. Och ibland tvingas man att hitta nya vänner, om man nu inte vill vara ensam, men jag känner ingen som vill vara det.

Men hur ska man göra för att hitta nya vänner då?

Jag har några tips:

* Va dig själv- det blir inte alls bra om du försöker vara någon annan tex för att du tror att den andra personen ska tycka bättre om dig då. Personen vet ju inte hur ditt riktiga jag är då, och ni kanske har helt olika intressen.

*Va öppen- Om du vill få nya vänner, så måste du vara öppen och visa det. Det går inte om du tex flyr från de andra så fort de kommer nära dig. Hur ska de då veta hur du är för någon person?

* Våga gå fram till personen i fråga- va inte så blyg utan ta modtill dig och ta egna insiativ och va den personen som tar några av de första stegen:)

* Va social- om någon frågar om du vill hänga med och tex äta pizza, gå med då. Tacka inte nej bara för att du tror att du ska göra misstag


Detta var mina tips på hur man kan göra för att hitta nya vänner.

Att få nya vänner är svårt men om man låter det gå en tid kommer det bli bättre sen, efter några månader då ni kanske har förstått varandra bättre. Och om du nu kanske hade en jättebra kompis innan, så förvänta dig inte att det ska vara lika dant med den nya kompisen. Alla personer är olika och en riktig bra vänskap tar många år att bygga. Så förvänta dig inte något jättestort förtidigt.


Men detta var nog alt för mig just nu. Jag ska verkligen försöka nu med att uppdatera bloggen:)


Ha det så bra!

Puss o kram:)



Av Sanna - 16 augusti 2014 09:28

Hej på er!

Fattar ni? Skolan börjar ju as snart! Det känna helt sjukt! Det är bara 3 DAGAR kvar!!
Detta sommarlov har gått så sjukt snabbt, så det har inte blivit att jag tänkt pp det förrän nu typ..

Men som tur väl är att jag har nästan fixat allt inför skolan;)
Skolväska, kalender, pennfack, pennor och suddi är klart.
Däremot finns ingen liten neccisär än och det visade sig att alla mina långa byxor blivit försmå.. Så det måste fixas.. Frågan är bara när?..

I dag ska jag inte göra så mycket, så det kanske händer att vi åker och fixar det som är kvar till skolan.
I morgon ska jag spela fotbollsmatch med Fanny och hennes lag. Efter matchen åker jag med Fanny hem till henne och sover över där tills på måndag. Sen på måndag ska det sista fixas till skolstarten.

Om jag ska vara ärlig längtar jag faktiskt lite efter skolan. Få in mina vanliga rutiner och få träffa alla mina vänner igen.
Det har ryktats om att den klassföreståndaren vi skulle haft, har slutat. Men vi får la se hur det blir. Lite tråkigt om ryktet stämmer.:(
Men men..
Nu ska jag ta och stiga upp.
Ha det så bra.
Puss o kram!

Av Sanna - 13 augusti 2014 22:05

Hej på er!
Förlåt för typ världens sämsta uppdatering. Men som jag har sagt innan vet jag inte riktigt vad jag ska blogga om, och jag hinner och orkar inte riktigt.
Denna veckan har typ varit extrem dålig när det gäller uppdatering här på bloggen. Men jag har varit på hockeyläger, och har varit skittrött typ varenda dag, så jag har inte orkat.
Men hockeylägret håller på tills på fredag, så tills dess kan ni tyvärr inte förvänta er några inlägg.
Sen på lördag ska vi kanske bort till några kompisar och sen på söndag ska jag spela fotbollsmatch. Och sen är typ sommarlovet slut. Känns riktigt surt. Men men..;)

Detta inlägget blev väldigt snabbt, men jag måste verkligen sova nu;)

Hoppas ni har det bra.
Puss o kram

Av Sanna - 10 augusti 2014 10:01

Att kunna vara just du är bra att kunna. Men hur enkelt är det egentligen?
Jag tycker det är skit svårt att vara mig själv i många situationer.
Man vill vara omtyckt, kanske få en kille att gilla en, och då är det lätt att man inte är sig själv. Men så ska det ju inte vara. Man ska kunna vara sig själv och ändå vara omtyckt.

Jag såg på en video för ett tag sen på youtube då personen som gjorde videon visade hennes rum. Jag tyckte att rummet var jättesnyggt och ville ha ett lika dant. Men nu i efterhand känner jag att jag vill ju ha mitt egna rum. Inte mågot rum som en annan har. Mitt rum ska liksom vara jag.
Sådana här situationer hamnar jag i ofta.

När jag var lite yngre ville jag ha kläder som ingen annan hade. Kläder som bara jag hade i min klass. Jag ville vara mig själv.
Nu när jag är lite äldre kan jag känna samma sak. Men ändå vill jag ha alla kläder som alla andra har, för att jag tycker det är snyggt. Alla kläder vill jag såklart inte ha, men det som är snyggt och som några andra har i min klass, händer att jag själv köper. Men det känns okej för min del.

Nu känner jag att vi hamnat en bit utanför det stora ämnet så jag tycker vi förflyttar oss;)

Men att kunna vara sig själv är svårt. Man vill inte bli illa omtyckt och mobbad. Därför kanske man ändrar på sig, bara för att man vet: om jag är den jag är, så blir jag mobbad.
Man kanske har upplevt det innan. Jag förstår dessa personerna.
Men vad gör ni kanske själva sen, stötter ut någon annan som kanske är i samma situation som du var i innan, bara för att just behålla att vara omtyckt.
Detta är jättesvårt, man vet inte vad man ska göra.
Man vill inte själv bli mobbad,o ofta stötter man ut någon annan bara för att hänga med i det coola gänget.
Hoppas ni förstår mig rätt.
Detta är bara mina tankar och idéer.
No hate tack.
Puss o kram

Presentation


Vad trevligt att just du tittade förbi här. Det gör mig väldigt glad. Jag bloggar om mitt liv, mode och shopping och ibland hittar jag en rolig bild som jag kastar in. Hoppas du tycker om min blogg och att du kanske kan sprida vidare den

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards